آیا VPN قانونی است؟

استفاده قانونی از VPN

legal

بله است! بر خلاف نظر عمومی، خرید کریو VPN ها در اغلب کشورها کاملا قانونی هستند. با توجه به روند اخیر جهانی، قوانین اینترنت با هدف افزایش نظارت تصویب می شوند. برای مثال در امریکا فایل های به اشتراک گذاری شده نظارت می شوند، در بریتانیا برنامه های اجرایی برای نظارت و ذخیره روی تمام اینترنت وجود دارد. به منظور مقابله با افزایش نظارت دولت بسیاری از افراد برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی خود تمایل به عضویت ارائه دهندگان خدمات فروش VPN دارند.

به عنوان موارد اشاره شده، حریم خصوصی، آزادی و گمنامی نسبی در اینترنت است که مردم در حال حاضر از آن لذت می برند. با این حال، حفظ حریم خصوصی کاربران اینترنت می تواند به سادگی با پنهان کردن IP و با اشتراک به ارائه دهنده سرویس VPN و فرار از عدم امنیت صورت گیرد. همچین سرویس های رایگان VPN نیز وجود دارند که این ارائه دهندگان امنیت اسناد و ارتباطات شما را تضمین نمی کنند.  بسیاری از آنها حتی ترافیک شما را به فروش می رسانند.

VPN ها قانونی هستند و فرقی ندارد شما در چه موردی از آنها استفاده کنید، همیشه کاربرانی هستند که فعالیت های غیر قانونی می کنند. اگر شما از خرید VPN برای برخی از فعالیت های مشکوک خود استفاده کنید ارائه دهنده شما مسئول آن نخواهند بود.

در سوی دیگر، دامنه فعالیت های غیر قانونی از یک ارائه دهنده VPN به دیگری متفاوت است و بستگی به نظر کشور و قوانین الزام آور آن دارد. اغلب ارائه دهندگان VPN یک پروتکل متداول در رابطه با فعالیت های غیر قانونی دارند و در صورت اطلاع در مقابل آنها حرکت لازم را انجام می دهند.

برخی از فعالیت هایی که در استفاده VPN غیر قانونی در نظر گرفته شده اند عبارتند از:

  • پورنوگرافی کودکان
  • هر نوع کلاهبرداری های آنلاین
  • هک کردن حساب های کاربری ایمیل و رسانه های اجتماعی
  • دانلود رایگان مطالبی با حق کپی رایت
  • ایمیل های اسپم و پیام ها

چرا و چه زمانی خرید کریو VPN غیر قانونی است

در برخی کشورها جایی که حقوق بشر مانند آزادی بیان به طور کامل و از ریشه گرفته شده است، VPN ممنوع می باشد. برای مثال، کشوری که 25% کاربران آن از VPN ها استفاده می کنند و دولت آن اعلام به سرکوب تمام ابزار بهبود دهنده حریم شخصی می کند. VPN ها در چین غیر قانونی هستند، جاییکه فایروال بزرگ و شناخته شده چین وجود دارد. کره شمالی مثال دیگری در این رابطه است.

خرید سرویس های VPN مزایای زیادی دارند که شامل موارد زیر است:

  • اجازه پنهان کردن آدرس های IP را می دهد. IP جدید شما بستگی به سرور ارائه دهنده شما دارد.
  • افزایش حریم خصوصی و امنیت. داده های ارسال شده معمولا رمزگذاری شده است تا ایمنی و امنیت اطلاعات را تضمین کند.
  • دسترسی به برنامه ها و وب سایت های مسدود شده با پنهان کردن آدرس IP شما، این باعث می شود رد شدن از محدودیت های موجود بر روی وب سایت های و برنامه های کاربری خاص آسان شود.
  • اتصال، پیکربندی و استفاده آسان. تنها چند کلیک برای استفاده از این سرویس لازم است.

نکته آخر

خوشبختانه برای علاقمندان به حفظ حریم خصوصی، ساختار پیچیده اینترنت بسیار انعطاف پذیر خواهد بود اگر از VPN ها توسط دولت ها مسدود شده باشد هنوز هم راه گریزی برای ارائه حریم خصوصی و امنیت به مردم وجود دارد.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online